full screen background image

Promptně reagovat na poptávku klientely je pro maloobchodníky stěžejní

Drobní a střední podnikatelé provozující kamenné prodejny mohou často z ničeho nic zažívat krušné časy. Většinou se jedná o lokální prodejce v menších městech, kde se struktura klientely nemění. Řešením však není přehnané zvýšení cen, nebo naopak bankrot. Jen je třeba vědět, co zákazníci chtějí.

 

Sociální sítě a webové stránky

I zarputilí zastánci osobního kontaktu se zákazníkem by v současné době měli pochopit a využívat výhody online komunikace. Ta začíná být nedostižná a je preferována širokým spektrem klientely. Pokud vám to čas, finance a organizační schopnosti dovolí, zauvažujte i nad e-shopem, díky kterému se váš obchod dostane do online srovnávačů. V každém případě ale neotálejte se zřízením účtu na sociálních sítích. Ty slouží k dohledávání informací a prezentaci zboží. Průzkumy navíc ukazují, že v současnosti drtivě převažuje procento zákazníků, kteří si hledanou informaci raději zjistí na sociální síti, než aby za tímto účelem zavolali nebo do prodejny osobně došli. Klíčem k úspěchu je mít účet aktivní a proměnlivý. Spravujte jej pravidelně, odpovídejte na dotazy a posílejte do oběhu ankety, které vám pomohou mapovat poptávku v okolí. Efektivní jsou také soutěže založené na propagaci obchodu, a to zejména v období Vánoc, Velikonoc, Svatého Valentýna, apod.  Účet na sociálních sítích nic nestojí, ledaže si připlatíte za reklamu. Částky, které za propagaci zaplatíte, jsou ale směšně nízké. Při nákupu můžete také zákazníky poprosit, aby se s vámi a ostatními podělali o recenzi online, která vám dodá na důvěryhodnosti. Mimo jiné vám však opět pomůže se sledováním poptávky. Díky účtu na sociální síti také můžete sledovat, jak si vede konkurence a dle toho proměnlivě měnit nabídku u vás v obchodě. Co se týče webových stránek, za ně doporučujeme zaplatit. Nejedná sice o úplně levnou záležitost, zato je to efektivní propagační nástroj. Vyvarujte se ale amatérských programátorů, a pokud již na někoho vsadíte, vždy chtějte vidět jeho tvorbu za poslední půl rok. Uděláte si tak obrázek o jeho práci a sami načerpáte inspiraci.

 

Osobní kontakt

I přes nesporné výhody online komunikace se zákazníky, nepodceňujte ani osobní kontakt. Jedině ten vám zaručí pozitivní zkušenosti, o které se klienty mohou podělit s ostatními. Platíte-li si v obchodě pomocnou sílu, ujistěte se, že i zaměstnanci dokáží zákazníkům poradit a podělit se o svůj názor, případně pomoci s rozhodováním. Pro to, aby si zákazník zboží ve vaší prodejně zakoupil, lze však udělat i mnohem víc. K tomu slouží podlahové a pultové displeje. Podlahové displeje jsou volně stojící prodejní displeje s vystaveným zbožím. Používají se hlavně k podpoře prodeje vybraného zboží v maloobchodním prodeji. Oproti tomu pultové displeje slouží k podpoře prodeje menších produktů. Strategicky se umisťují k pokladnám nebo na pulty a zajišťují vybraným produktům maximální pozornost. Jsou ideální pro sezónní výrobky nebo zkušební vzorky zdarma. Tyto displeje, vyráběné individuálně na míru můžete sehnat u specialisty na POP/POS materiály Paketo.one. Ze zkušenosti obchodníků také vyplývá, že velice efektivní jsou reklamní obaly. Dárkové, prodejní a reklamní obaly na zakoupené zboží jsou v Paketo.one schopni vyrobit přesně podle požadavků klienta, už od velmi malého počtu kusů. Obaly jsou vyráběny z kartonových a lepenkových materiálů, což umožňuje vyrábět nejrůznější tvary a velikosti s vysoce kvalitním, celoplošným potiskem fotografické kvality.

Hlavní výhodou POP a POS materiálů je však možnost všímat si, co zákazníky zaujme a co nikoli. S tím souvisí pozornost obchodníka, jeho všímavost a chuť dělat věci jinak. Nezapomínejte, že při obchodování je zákazník ten, kterému je třeba se přizpůsobit a vyjít vstříc.

 

 

 




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *