Mít vlastní kavárnu, vinárnu, cukrárnu či pivnici je jistě snem mnoha lidí. Ať už kvůli jejich lásce ke gastronomii, práci s lidmi či vidině finanční zajištěnosti. Důvodů může být spousta. A spousta je i lidí, kterým se jejich sen nepodaří splnit.
Co vše je potřeba mít na paměti a zajistit, abyste se zařadili k těm úspěšným? Malou nápovědu vám poskytne náš dnešní článek.
Veškeré dokumenty, listiny a povolení
Ať už plánujete otevřít bar, pivnici, kavárnu či menší restauraci, musíte mít povolení. Jako ostatně ke všemu. Počítejte tedy s návštěvou živnostenského úřadu. Legislativa určuje, že získání možnosti provozovat hostinskou činnost je podmíněno odbornou způsobilostí v oboru. Znamená to, že musíte mít vzdělání – minimálně výuční list v oboru či rekvalifikační kurz.
Finanční zajištění
Tento bod bývá častým úskalím, které brání mnoha nadšencům, rozjet svůj vlastní podnik. Je třeba si nejprve vše propočítat. K základnímu kapitálu přičtěte i finance na první měsíce, než budete moci část nákladů hradit z výdělků vašeho podniku. Finanční náročnost se odvíjí z velké míry od lokality, kterou máte pro svůj podnik vytipovanou. Je třeba, aby prostor byl atraktivní a na frekventovaném místě – prostory jsou zásadním faktorem, který ovlivní váš budoucí úspěch. Čím je lokalita atraktivnější, tím je rozjetí vlastního podniku finančně náročnější, ale současně i potenciál výnosnosti reálnější.
Plánování podniku na nějakém odlehlém či méně atraktivním místě může být lákavé, vzhledem k nižší „pořizovací ceně“, ovšem návratnost investice na sebe možná nechá čekat. A pokud se vám lokalitu nepodaří vykompenzovat promyšlenou marketingovou strategií, zvyšuje se možnost, že po vyčerpání připraveného kapitálu již nebudete mít prostředky, podnik dále provozovat a vytoužených obratů se možná nedočkáte.
Vybavení a zařízení podniku
Na čem se také nevyplatí šetřit, je vybavení zázemí. Úspěchy některých podniků stojí na kvalitním vybavení a přístrojích. V kombinaci s vynikajícími surovinami, tvoří ducha podniku, který vám může pomoci vytvořit vracející se hosty. Nepodceňte výběr odpovídajícího gastro vybavení do kuchyně a za bar, i pořízení výčepního zařízení, či speciálních barových lednic.
Je dobré, když zjistíte i situaci vašich přímých konkurentů – jen tak se jim můžete konkurovat. Je dobré vědět, co vaši potenciální zákazníci vyžadují, co uvítají a čím je můžete příjemně překvapit. Pokud nabídnete něco navíc a odlišíte se, máte šanci, že i ti, kteří již mají svůj oblíbený podnik, zavítají k vám.
Pomoci může tematicky zaměřený bar, kde jeho hlavní myšlenku sladíte s designem celého interiéru. Důkladně tak promyslete, v jakém stylu jej zařídíte. To ale zdaleka není vše. Potřebovat budete i
Služby
Dalším momentem, kterým si zajistíte, aby se k vám hosté vraceli, je úroveň služeb a přistup k zákazníkům. Personál je jeden z prvních faktorů, který ovlivní atmosféru podniku a to, jak se host cítí. Znáte to – první dojem o člověku, si utvoříte během pěti vteřin. U podniku to platí rovněž. V závěsu jsou také samozřejmě vhodně zvolené ceny.
Přejeme hodně štěstí.







