Úterý, 2 prosince, 2025
ČESKÝ PRŮMYSL
  • ÚVOD
  • DOPORUČENÉ KATEGORIE
    • Auto – moto – doprava
    • Chemický průmysl
    • Dřevovýroba a dřevozpracující průmysl
    • Energetický průmysl
    • Energie – suroviny
    • Hutnictví a hutní průmysl
    • Informační systémy – IT
    • IT – telekomunikace
    • Obalová technika
    • Odpad a zpracování
    • Plasty a gumárenský průmysl
    • Gastro – potravinářský průmysl
    • Služby a řemesla
    • Stavební průmysl a materiály
    • Stavebnictví – TZB
    • Strojírenský průmysl
    • Technika – technologie
    • Vodohospodářství
    • Výroba a prodej hospodářské techniky
    • Výroba a prodej instalačního a železářského zboží
    • Výroba a prodej zemědělských komodit a techniky
    • Výroba hraček a ruční zpracování
    • Zajímavosti
    • Zemědělství a zemědělská produkce
    • Zpracovatelský průmysl
  • Doporučené weby
    • Realizace bydlení
    • Realizace dřevostavby
    • Bydlení
No Result
View All Result
  • ÚVOD
  • DOPORUČENÉ KATEGORIE
    • Auto – moto – doprava
    • Chemický průmysl
    • Dřevovýroba a dřevozpracující průmysl
    • Energetický průmysl
    • Energie – suroviny
    • Hutnictví a hutní průmysl
    • Informační systémy – IT
    • IT – telekomunikace
    • Obalová technika
    • Odpad a zpracování
    • Plasty a gumárenský průmysl
    • Gastro – potravinářský průmysl
    • Služby a řemesla
    • Stavební průmysl a materiály
    • Stavebnictví – TZB
    • Strojírenský průmysl
    • Technika – technologie
    • Vodohospodářství
    • Výroba a prodej hospodářské techniky
    • Výroba a prodej instalačního a železářského zboží
    • Výroba a prodej zemědělských komodit a techniky
    • Výroba hraček a ruční zpracování
    • Zajímavosti
    • Zemědělství a zemědělská produkce
    • Zpracovatelský průmysl
  • Doporučené weby
    • Realizace bydlení
    • Realizace dřevostavby
    • Bydlení
No Result
View All Result
ČESKÝ PRŮMYSL
No Result
View All Result
ÚVOD Ostatní

Jak e-commerce mění pravidla hry ve zpracovatelském průmyslu

12.6.2020
v Ostatní
0
Jak e-commerce mění pravidla hry ve zpracovatelském průmyslu

PrE-commerce ve zpracovatelském průmyslu reflektuje posun odvětví od důrazu na samotný prodej k soustředění se na zákazníka a jeho potřeby. Nákup součástek nebo výrobků online dnes není žádnou novinkou, ale většina systémů stále používá nepraktická a zastaralá řešení. Výrobci využívající moderní B2B e-commerce platformu, postavenou například na řešení společnosti Liferay, mohou tyto často komplikované procesy proměnit v příjemný a jednoduchý zážitek, který uspokojí i dnešní náročné zákazníky.

S postupnou přeměnou odvětví, které bylo tradičně zaměřeno pouze na produkty, hledají výrobci digitální řešení, které tuto změnu usnadní. E-commerce jim přináší mnoho výhod, mezi jinými např. větší přesnost objednávek, neomezený přístup k historii, správu účtů nebo efektivnější digitalizaci.

Hlavním rozdílem oproti jiným digitálním řešením je potenciál změnit povahu celého zpracovatelského průmyslu. E-commerce není jen dalším digitálním nástrojem, jde spíše o platformu umožňující firmám posunout se od tradičních obchodních modelů a přijmout digitálně propojený ekosystém zákazníků, vnitřních týmů, dat a systémů, který lze spravovat pomocí jediné platformy. Tyto výhody postupně mění celý trh a výrobcům umožňují:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Reklamní stojany jako základ úspěšné propagace

Reklamní stojany jako základ úspěšné propagace

před 19 hodin
Jak holdingové společnosti optimalizují daně a chrání majetek 

Jak holdingové společnosti optimalizují daně a chrání majetek 

před 10 měsíců
  • Spojení obsahu a obchodu

E-commerce umožňuje výrobcům kombinovat marketing a prodej na jednom místě. Díky tomu zákazníci, zaměstnanci a další uživatelé nemusí přecházet mezi různými systémy. Výzkum, obchod a správa účtů probíhají na jednom místě. Moderní platformy pomocí spojení obsahu a obchodu nabízí:

  • Schopnost připravit personalizovanou nabídku (včetně nacenění) jedním účtem nebo rolí v rámci softwaru bez nutnosti kontrolovat každou smlouvu jednotlivě.
  • Zlepšení viditelnosti v internetových vyhledávačích, ve kterých B2B zákazníci provádějí prvotní průzkum ještě před komunikací s obchodními zástupci.
  • Příjemnější zážitek pro zákazníka, který není vystavěn na používaní velkého množství nástrojů, ale na jedné platformě.
  • Získávání dat pro neustálé vylepšování, inovace a zvýšení efektivity

Výrobci velmi dobře využívají sběr dat od dodavatelů a z továren pro zvýšení efektivity pomocí automatizace. Přesto tuto strategii založenou na datech často nevyužívají ve svých marketingových strategiích.

Data od zákazníků přinášejí důležité informace, které výrobci následně mohou použít pro svůj vlastní business. E-commerce platformy je zaznamenávají pomocí statistik nákupních trendů, sledováním návratnosti zákazníků a kvalitativní zpětné vazby (hodnocení produktů, recenze). Tato data jsou zásadní pro porozumění zákazníkům a často mohou přinést nové možnosti prodeje, pomoci s vývojem produktu nebo s přípravou servisního programu. A to zejména v kombinaci s daty získanými z výrobního procesu.

Pomocí sběru dat v každém okamžiku od výroby po spotřebu mohou výrobci nastavit kontinuální cyklus dat a inovací, který jim přinese růst a udrží je nad konkurencí.

  • Posílení obchodních zástupců

Přestože benefity, které e-commerce přináší zejména v oblasti samoobslužnosti, jsou velmi zajímavé, nasazení s sebou nese i jisté riziko – konflikt se současnými prodejními zástupci. Obchodní zástupci mohou mít strach, že nové digitální řešení je ohrozí nebo dokonce plně nahradí. Správný přístup k e-commerce je ale transformace tohoto strachu v příležitost, podpořit je, aby přestali pouze přijímat objednávky. Místo sepisování objednávek mohou využít zákaznická data a soustředit se na důležitější a strategicky významnější prodeje.

Díky e-commerce řešení výrobci navíc mohou expandovat i na místa, kde v současnosti nemají obchodní tým.

 

Jak se stát firmou zaměřenou na zákazníka

Přechod od podnikání zaměřeného na produkt k prozákaznickému přístupu je proveditelný pomocí využití digitální platformy. Ale pouhé přidání e-commerce řešení k již existujícímu ekosystému není řešením. Pokud se implementuje v rámci detailní strategie, získá firma nejen novou prodejní platformu, ale i řešení pro stávající B2B výzvy a impuls pro transformaci na prozákaznickou společnost a v konečném důsledku povede i k dlouhodobému úspěchu.

Další články
Skládací paletový kontejner šetří finance firmám a je šetrný k přírodě

Skládací paletový kontejner šetří finance firmám a je šetrný k přírodě

Potrubní přeprava šetří čas i náklady

Potrubní přeprava šetří čas i náklady

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

DOPORUČUJEME

Reklamní stojany jako základ úspěšné propagace

Reklamní stojany jako základ úspěšné propagace

1.12.2025
Jaké jsou trendy v povrchových úpravách kovů?

Jaké jsou trendy v povrchových úpravách kovů?

15.11.2025

NEJČTENĚJŠÍ

  • Hliníková střešní krytina na rodinném domě

    Jaké jsou výhody a nevýhody hliníkové střechy aneb vše o plechové krytině

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • K čemu slouží stykače a jaké typy rozeznáváme

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Jak vytápět ekonomicky a ekologicky? Koksem

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Víte, jaké jsou nejčastější poruchy palivového čerpadla?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Jak se provádí oplechování komínu

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

KONTAKTY

K-MEDIA
Tel.: +420 731 250 731
Tel.: +420 737 626 919

Email: info@k-media.cz

No Result
View All Result
  • ÚVOD
  • DOPORUČENÉ KATEGORIE
    • Auto – moto – doprava
    • Chemický průmysl
    • Dřevovýroba a dřevozpracující průmysl
    • Energetický průmysl
    • Energie – suroviny
    • Hutnictví a hutní průmysl
    • Informační systémy – IT
    • IT – telekomunikace
    • Obalová technika
    • Odpad a zpracování
    • Plasty a gumárenský průmysl
    • Gastro – potravinářský průmysl
    • Služby a řemesla
    • Stavební průmysl a materiály
    • Stavebnictví – TZB
    • Strojírenský průmysl
    • Technika – technologie
    • Vodohospodářství
    • Výroba a prodej hospodářské techniky
    • Výroba a prodej instalačního a železářského zboží
    • Výroba a prodej zemědělských komodit a techniky
    • Výroba hraček a ruční zpracování
    • Zajímavosti
    • Zemědělství a zemědělská produkce
    • Zpracovatelský průmysl
  • Doporučené weby
    • Realizace bydlení
    • Realizace dřevostavby
    • Bydlení

© 2024 K-MEDIA