full screen background image

E-mail marketing: nástroj pro úspěšné podnikání

E-mail marketing dnes pomáhá vydělávat nejedné firmě. Svůj byznys o něj opírají velké e-shopy a v čím dál větší míře do něj pronikají také menší podnikatelé. Proč se z posílání e-mailů stal tak populární způsob propagace a jak může pomoct také vám?

 

Budování vztahu se zákazníkem vede k prodeji

Princip e-mail marketingu dnes spočívá v zasílání zpráv, které mají pro příjemce nějakou přidanou hodnotu. Jedná se o informativní nebo zábavné newslettery, poděkování za nákup, přání k svátku a až ve druhé linii prodejními e-maily.

K samotnému (opakovanému) nákupu zákazník přistupuje ve chvíli, kdy má se značkou vybudovaný nějaký vztah. Je pravidelným čtenářem e-mailů i blogu nebo firmu sleduje na Facebooku. A je mu pak mnohem příjemnější utratit za nabízené služby nebo zboží své peníze.

 

Strategie e-mailingu – cíle a plány

V rámci úvodní e-mailingové strategie je potřeba si stanovit cíle a cesty, jakými k jejich splnění chcete dojít. Co se týče cílů, nejčastěji se sleduje, jak moc vaše zprávy příjemci otevírají nebo do jaké míry se přes ně proklikávají na web. Poněkud náročnějším cílem na provedení, ale s přínosnější vypovídající hodnotou, jsou tržby, které vám odesílané e-maily přinášejí.

K dosažení takových vytyčených cílů se pak určují ty nejvhodnější postupy. Jaké budete posílat e-maily nebo jak chcete získávat e-mailové kontakty také ovlivní volbu e-mailingového nástroje.

 

Volba vhodného e-mailingového nástroje

Strategie by vám taky měla napovědět, jaký zvolit e-mailingový nástroj – tedy internetovou aplikaci, která vám s rozesíláním i následným vyhodnocováním vašeho e-mailingu pomůže.

Nabídka je dnes velmi široká a vybírat tak můžete mezi propracovanými supernástroji pro náročné marketéry, jakými jsou například Drip nebo GetResponse, nebo intuitivními pro širší okruh uživatelů, kam spadá i domácí SmartEmailing. Ten je navíc kompletně v češtině.

 

Jak rozšířit databázi kontaktů

Získávání e-mailových kontaktů by mělo vycházet ze strategie, hlavně ale musí vyhovovat zákonům. Nezákonné je v jakékoliv nakupování databáze nebo porušování zákonů o osobních údajích. Vždy je proto třeba získávat kontakty legislativně správně a se souhlasem budoucího adresáta.

Nejčastěji se na internetové stránky umísťuje takzvaný newsletter box – formulář, do kterého lidé vyplňují svou e-mailovou adresu výměnou za výhodnou nabídku. Tou může být sleva na nákup, možnost doprava zboží zdarma nebo jakýkoliv jiný benefit. Pokud je taková nabídka dostatečně lákavá a newsletter box viditelný a graficky líbivý, je velká šance, že se e-mail marketing stane účinnou podporou vašeho podnikání.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *