full screen background image

Facelift nákupního velikána. Řeč je o rakouském Shopping City Süd.

Rozlehlé nákupní centrum jež bylo postaveno již v roce 1975. Těsně před svými 40tými narozeninami se dočkalo faceliftu, jež byl proveden ve dvou etapách. První fáze byla dokončena otevřením části „Garden Plaza“ v říjnu 2014. V listopadu 2014 byla dokončena obnova venkovních ploch, fasády a vchodů. Za koordinaci stavby a hladký průběh všech stavebních fází byla zodpovědná společnost DELTA Projektconsult.

 

Shopping City Süd v čase

K původně postavenému nákupní centru v roce 1975 přibyla již v roce 1987 přístavba, parkoviště a kanceláře. Od této doby se však komplex neustále rozšiřoval. Dnešní Shopping City Süd (SCS) měří na délku dva kilometry a je tři sta metrů široký. Jednotlivé části však byly málo homogenní a časem více a více nepřehledné. V roce 2007 se stala majitelem SCS francouzská firma Unibail-Rodamco. Rok 2010 přinesl SCS rozsáhlý proces sanace. Minulý rok 2014 přivál zcela nový vítr, který dal tomuto nákupní centru zajímavou koncepci včetně rozdělení na tři „citys“, jež jsou zjevné již zvenku. Dnešní Shopping City Süd nabízí 300 obchodů na téměř 200 000m2 plochy s deseti tisíci parkovacích míst.

 

Koncepce „white & shiny“

Modernizace SCS dostala pracovní název „white & shiny“, který je patrný na každém kroku. Rekonstrukce přinesla zásadní změnu v designu interiéru a přinesla velmi příjemný osvěžující interiér, v němž převládá zeleň, voda, sklo a bílá barva. Zelené plochy se stromy a dřevem prezentují vchod do „Garden-City“, které překvapí svojí velkolepou dvanácti metrovou výškou. Dřevěné plochy s jezírkem vyznačují „Vodní městečko“, kterému dominuje pěti metrový vodopád. „Light-City“ bylo zasazeno do centra zábavy s kinem. Atmosféru jednotlivých částí podpořila velká svítidla, světlé stropy a také hladké povrchy podlah.

 

Zásadní proměny přes noc

Aby byly všechny obchody přístupné po celou dobu přestavby, byla většina zásadních prací realizována v noci, mezi 20.00 – 6.00. V šest hodin ráno nastoupily na řadu uklízecí práce, aby bylo možné normálně zahájit v devět hodin ráno běžný provoz centra. Přes den se naopak realizovala většina prací na střeše. K technickému řešení Erik Štefanovič, jednatel DELTY upřesnil: „Pro potřebu sanace tak rozsáhlého komplexu byla speciálně vytvořená 2,5 metru vysoká plošina, která zcela oddělila stavební práce od standardního nákupního provozu centra. Celkově byl přepracován celý koncept bezpečnosti tohoto nákupního centra“.

 

Shopping City Süd je největším nákupním centrem Rakouska, jež leží na jihu Vídně, zahrnuje více než 330 obchodů, zaměstnává cirka 4 500 lidí a obslouží cirka 22,3 milionů návštěvníků ročně. Přesto DELTA dokázala vytvořit spolu s investorem, projektanty a managementem centra řešení přestavby na míru tak, aby nebyl omezen provoz centra.


 




Jeden komentář u “Facelift nákupního velikána. Řeč je o rakouském Shopping City Süd.

  1. Libor napsal:

    Krásný projekt! Osobně jsem v listopadu navštívil, musela to být opravdu náročná práce zkoordinovat všechny stavební úpravy. Klobouk dolů… snad i v Čechách se brzy dočkáme takového lehkého designu při shoppingu…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *