Úterý, 13 května, 2025
ČESKÝ PRŮMYSL
  • ÚVOD
  • DOPORUČENÉ KATEGORIE
    • Auto – moto – doprava
    • Chemický průmysl
    • Dřevovýroba a dřevozpracující průmysl
    • Energetický průmysl
    • Energie – suroviny
    • Hutnictví a hutní průmysl
    • Informační systémy – IT
    • IT – telekomunikace
    • Obalová technika
    • Odpad a zpracování
    • Plasty a gumárenský průmysl
    • Gastro – potravinářský průmysl
    • Služby a řemesla
    • Stavební průmysl a materiály
    • Stavebnictví – TZB
    • Strojírenský průmysl
    • Technika – technologie
    • Vodohospodářství
    • Výroba a prodej hospodářské techniky
    • Výroba a prodej instalačního a železářského zboží
    • Výroba a prodej zemědělských komodit a techniky
    • Výroba hraček a ruční zpracování
    • Zajímavosti
    • Zemědělství a zemědělská produkce
    • Zpracovatelský průmysl
  • Doporučené weby
    • Realizace bydlení
    • Realizace dřevostavby
    • Bydlení
No Result
View All Result
  • ÚVOD
  • DOPORUČENÉ KATEGORIE
    • Auto – moto – doprava
    • Chemický průmysl
    • Dřevovýroba a dřevozpracující průmysl
    • Energetický průmysl
    • Energie – suroviny
    • Hutnictví a hutní průmysl
    • Informační systémy – IT
    • IT – telekomunikace
    • Obalová technika
    • Odpad a zpracování
    • Plasty a gumárenský průmysl
    • Gastro – potravinářský průmysl
    • Služby a řemesla
    • Stavební průmysl a materiály
    • Stavebnictví – TZB
    • Strojírenský průmysl
    • Technika – technologie
    • Vodohospodářství
    • Výroba a prodej hospodářské techniky
    • Výroba a prodej instalačního a železářského zboží
    • Výroba a prodej zemědělských komodit a techniky
    • Výroba hraček a ruční zpracování
    • Zajímavosti
    • Zemědělství a zemědělská produkce
    • Zpracovatelský průmysl
  • Doporučené weby
    • Realizace bydlení
    • Realizace dřevostavby
    • Bydlení
No Result
View All Result
ČESKÝ PRŮMYSL
No Result
View All Result
ÚVOD Služby a řemesla

Jak rychlá a efektivní logistika buduje loajalitu zákazníků 

17.2.2025
v Služby a řemesla
0
Jak rychlá a efektivní logistika buduje loajalitu zákazníků 

Logistika dnes má klíčový význam napříč podnikatelskou sférou. Proč a co se pod tímto pojmem vlastně skrývá?

Co je to logistika a jaký má smysl

Logistika představuje organizaci, plánování, řízení a realizaci toků zboží vývojem a nákupem počínaje, výrobou a distribucí podle objednávky konečného zákazníka konče tak, aby byly splněny všechny požadavky trhu při minimálních nákladech a minimálních kapitálových výdajích.

K tomu je možno dospět prostřednictvím řady logistických strategií:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Chcete získat certifikát ISO? Obraťte se na zkušenou firmu, která vám pomůže

Chcete získat certifikát ISO? Obraťte se na zkušenou firmu, která vám pomůže

před 9 měsíců

Asociace MBA varuje před školami s falešnými akreditacemi: na jaké si dát pozor?

před 1 rokem
  • Just in Time
  • strategie/technologie Hub&Spoke
  • strategie/technologie Gateway
  • koncept „prodej dříve, než vyrobíš“
  • koncept logistického řízení vertikální (svislé) integrace
  • koncept „bezpapírových transakcí“
  • koncept integrované počítačové výroby
  • koncept paměťové kontroly a řízení dopravy a přepravy
  • koncept „doprava pomocí výpočetní techniky“
  • koncept robotické manipulace
  • koncept dopravní telematiky
  • strategie/technologie Quick Response (QR)
  • strategie/technologie Efficient Consumer Response (ECR)

Logistika se tak musí naučit pracovat maximálně efektivně s veškerými materiálními, informačními i lidskými zdroji. Průzkumy zjistily, že více než 60 % amerických a evropských společností ztratilo v roce 2020 až 20 % příjmů právě v důsledku logistických poruch. Funkční logistické služby tak mají nepochybně přímý vliv na úspěch vašeho byznysu.

Obecně tak lze říci, že lídři svého oboru svou pozici vystavěli právě na logistice. Jedním z takových příkladů je tuzemský e-shop s elektronikou Alza, která republiku dokázala pokrýt svými AlzaBoxy. V těch si je možné zboží vyzvednout už druhý den ráno. Až 41 % položek z objednávek je připraveno k odběru okamžitě.

V rámci logistiky hraje roli rychlost dodání i přesnost a kvalita zpracování

Současný zákazník především očekává maximální rychlost doručení. Podle některých ohlasů se doručení zboží ještě v den objednání dokonce v budoucnu stane standardem. To má vliv na jeho ochotu nákup zopakovat. Pozitivní povědomí o značce taktéž zvyšuje snahu šířit její dobrou pověst dále formou recenzí.

Tuto optimalizaci lze například zajistit využitím jednak skladového informačního systému, který vede ke zrychlení vychystávání jednotlivých objednávek, ale i uplatněním chytrých technologií nebo zónové logistiky.

Zároveň je však v celém procesu nutno udržet vysokou přesnost a kvalitu zpracování objednávek. K tomuto především přispívají automatizované systémy.

K pozitivní zákaznické zkušenosti rovněž přispívá profesionální balení a prezentace zásilky. Již první dojem z balíčku dokáže ovlivnit vnímání značky. Logistické služby by tak měly nabídnout i možnosti personalizace i ekologického balení. To dokáže poskytnout důležitou konkurenční výhodu.

Logistika musí umět zajistit i flexibilitu doručení. Měla by proto zahrnovat na straně zákazníka rovněž nabídku různých možností dopravy, jako je expresní doručení, možnost využití výdejních boxů nebo doručení o víkendu. Pomyslnou poslední tečku reprezentuje i zákaznický servis, neboť efektivní komunikace a proaktivní řešení problémů rovněž zvyšují důvěru zákazníků.

Proč outsourcing logistiky pomáhá e-shopům růst

Vlastní logistika přináší celou řadu nevýhod. Patří k nim jednak nákladovost, kterou tvoří vysoké fixní náklady a potřeba neustálých investic do technologií. Stejně tak generují logistické služby řešené svépomocí nutnost personálního zajištění a často se vyznačují omezenými možnostmi růstu.

Na místě je tak využít tzv. fulfillment. To znamená v podstatě externí přenos logistických služeb do rukou třetí strany. Což umožňuje variabilně pracovat s náklady dle skutečného využití, přičemž fixní i provozní náklady se snižují. Dále tento krok zaručuje využití nejmodernějších technologií a plnohodnotné automatizace a otevírá neomezený potenciál k růstu.

Společnost se s využitím těchto služeb může soustředit na jiné části svého podnikání, a to primárně na prodej, ale třeba i na marketing. Fulfillment je zvláště vhodný pro e-shopy, ale i kamenné prodejny, které nemají svůj vlastní sklad. Více na stránkách RTR.cz.

Další články
Jak holdingové společnosti optimalizují daně a chrání majetek 

Jak holdingové společnosti optimalizují daně a chrání majetek 

DELTA Group ČR dokončila strategické rozšíření výrobního závodu MANN+HUMMEL

DELTA Group ČR dokončila strategické rozšíření výrobního závodu MANN+HUMMEL

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

DOPORUČUJEME

Oblečení pro lesáky: Když bezpečnost a komfort jdou ruku v ruce

Oblečení pro lesáky: Když bezpečnost a komfort jdou ruku v ruce

29.4.2025
Televize, jak ji (ne)znáte: Digitální vysílání v nové éře

Televize, jak ji (ne)znáte: Digitální vysílání v nové éře

25.4.2025

NEJČTENĚJŠÍ

  • Hliníková střešní krytina na rodinném domě

    Jaké jsou výhody a nevýhody hliníkové střechy aneb vše o plechové krytině

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Jak vytápět ekonomicky a ekologicky? Koksem

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Jak se provádí oplechování komínu

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Víte, jaké jsou nejčastější poruchy palivového čerpadla?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • K čemu slouží stykače a jaké typy rozeznáváme

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

KONTAKTY

K-MEDIA
Tel.: +420 731 250 731
Tel.: +420 737 626 919

Email: info@k-media.cz

No Result
View All Result
  • ÚVOD
  • DOPORUČENÉ KATEGORIE
    • Auto – moto – doprava
    • Chemický průmysl
    • Dřevovýroba a dřevozpracující průmysl
    • Energetický průmysl
    • Energie – suroviny
    • Hutnictví a hutní průmysl
    • Informační systémy – IT
    • IT – telekomunikace
    • Obalová technika
    • Odpad a zpracování
    • Plasty a gumárenský průmysl
    • Gastro – potravinářský průmysl
    • Služby a řemesla
    • Stavební průmysl a materiály
    • Stavebnictví – TZB
    • Strojírenský průmysl
    • Technika – technologie
    • Vodohospodářství
    • Výroba a prodej hospodářské techniky
    • Výroba a prodej instalačního a železářského zboží
    • Výroba a prodej zemědělských komodit a techniky
    • Výroba hraček a ruční zpracování
    • Zajímavosti
    • Zemědělství a zemědělská produkce
    • Zpracovatelský průmysl
  • Doporučené weby
    • Realizace bydlení
    • Realizace dřevostavby
    • Bydlení

© 2024 K-MEDIA