full screen background image

Jak ušetřit peníze při zavádění ERP systému

O jednotném systému pro řízení firemních procesů uvažuje mnoho menších a středních podniků, kteří přitom vzhlíží ke svým větším konkurentům ve snaze zjistit, jak to dělají oni a kolik takový fungující ERP systém s celou implemetací a zaškolením zaměstnanců stojí.

 

Čas poohlédnout se po nejvhodnějším ERP

Pokud už se firma rozhodne adoptovat sofistikovaný systém pro zastřešení a zefektivnění svých podnikových agend, první co bude management zajímat je cena různých řešení. Cena ERP systému se obecně odvíjí hlavně od počtu klientů a tím pádem plateb za používání licence, funkcionality ERP a počtu jeho modulů. Licence pro jednoho uživatele obvykle stojí až desetitisíce korun, a to navíc bez poplatku za implementaci systému nebo školení.

Manageři se zároveň obávají investic do nového hardwaru, který by nemusel nárokům ERP systému stačit, a pokud firma nedisponuje vlastním IT oddělením, i servis systému a navázaných zařízení může jít do neočekávaných částek.

 

Řešením je cloud a seriózní firmy

Obavy z nemalých nákladů, které by firma umořovala dlouhá léta, může rozptýlit cloudový přístup k ERP. Např. Společnost K2 atmitec, která je jedním z nejprogresivnějších hráčů na trhu s informačními systémy nabízí informační systém, který běží v tzv. K2 cloudu. Nároky na hardware odpadají, dokonce můžete podle potřeby z cloudu alokovat výpočetní výkon pro zátěžové špičky nebo složité výpočty.

Největším benefitem tohoto řešení, je absence astronomických poplatků za licence, které budou díky přístupu skrze cloud firmám účtovány jen za dobu skutečného využívání softwaru.

Vyhnete se i jevu, na který si stěžuje mnoho odběratelů IT řešení, že k základní odsouhlasené kalkulaci přibývají nečekané aditivní náklady. Při výběru správného dodavatele, jsou důležité především reference týkající se dodržení nasmlouvané ceny – stanovené na základě podrobné předběžné analýzy v konkrétním podniku.

Martin Kučera, výkonný ředitel K2 atmitec shrnuje, jak by měl vypadat správný přístup k zakázce: „Dle mého názoru je klíčovým faktorem správná definice rozsahu implementace, tedy potřeb zákazníka, jejich správná formulace (srozumitelná zákazníkovi) a zodpovědné stanovení ceny. Tuto cenu vzhledem k definovanému rozsahu naše společnost dále považuje za neměnnou bez ohledu na oblíbené „nepředpokládané“ situace, které se během implementace vynoří.“




Jeden komentář u “Jak ušetřit peníze při zavádění ERP systému

  1. Tom Zeroone napsal:

    Se službami Office 365 odpadají starosti se servehouisingem či skladováním a údržbou fyzického hardware v zázemí Vaší firmy a s tím související elektřinou a výměnou poškozených součástek!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *