Už od úterního rána se na Pražském okruhu v úseku mezi 13. a 16. kilometrem dějí velké věci. Těžká technika a desítky dělníků zahájily rozsáhlou opravu, která potrvá zhruba do příštího léta. Řidiči se tak musí připravit na dopravní komplikace a kolony, které se tvoří v obou směrech.
Proč se Pražský okruh opravuje?
Asfaltový povrch vozovky je po šestnácti letech už na sklonku své životnosti. Je silně degradovaný a plný trhlin, které by se mohly s nadcházející zimou ještě zvětšit a způsobit mnohem větší škody. Proto se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) rozhodlo pro radikální krok – starý asfalt nahradí odolnějším cementobetonem, který má vydržet až 30 let.
Co řidiče čeká a nemine?
V tuto chvíli je doprava svedena do jednoho pruhu v obou směrech. To povede k tvorbě kolon, a to i mimo špičku. Řidiči by se proto měli na cestu vydávat s dostatečnou časovou rezervou a zvážit i alternativní trasy. V takovém případě je nezbytné bedlivě sledovat dopravní označení Praha a včas se inkriminovanému úseku vyhnout.
Jak bude oprava probíhat?
Práce se budou dělat ve dvou etapách. V první fázi, která potrvá do října, se opraví polovina dálnice směrem od Lochkovského tunelu k D5. Po zimní pauze, kdy se doprava vrátí do normálního provozu, se práce přesunou na druhou polovinu dálnice a potrvají do července 2025.
Proč se použije beton?
I když pokládka betonu zabere více času než asfaltování, ŘSD si od něj slibuje delší životnost a odolnost proti náporu dopravy, která je na tomto úseku Pražského okruhu mimořádně intenzivní. Beton je také odolnější proti požáru.
Cena a komplikace
Náklady na rekonstrukci 3 kilometrů dálnice se vyšplhají na 238 milionů korun. ŘSD se snažilo práce co nejvíce oddálit, aby se předešlo kolizi s uzavírkou Barrandovského mostu, ale kvůli zpožděním na mostě už nemohlo dále čekat.
Oprava Pražského okruhu je nutná investice, která přinese řidičům komfortnější a bezpečnější jízdu v budoucnu. Bohužel se ale neobejde bez dočasných dopravních komplikací. Řidiči by proto měli být trpěliví a ohleduplní a zvážit i alternativní trasy.
Zdroj/video: idnes.cz