Lidé dnes mylně podléhají domněnce, že komunikace, sebeprezentace a marketing probíhají pouze na internetu a sociálních sítích. Inzerce v novinách, četba časopisů zakoupených v trafice nebo třeba papírové vizitky jsou dnes mylně považovány za zastaralé způsoby, u nichž může vzniknout dojem, že jsou spíše pozůstatkem starých zvyků.
Co je staré, není ale nutně zlé a jak všichni dobře víme, staré a zdánlivě nemoderní se ve vlnách vrací zase zpět. Stačí vzpomenout ledvinky, které v 90. letech nosili naši tátové, na začátku nového milénia se staly terčem posměchu, aby nakonec o patnáct let později znovu zazářily…
Někdy je opravdu dobré držet se zažitých a léty ověřených strategií a trendů. S vizitkami to není jinak, jelikož mají spoustu výhod, které ani moderní využití online marketingových a PR nástrojů nemůže přebít.
Vizitky jsou stále znakem exkluzivity. Kdo má vizitku, ten to se svým podnikáním myslí vážně, nebojí se uvádět svoje jméno a za svými produkty a službami si jistě stojí! Vizitka se navíc lehce vejde do každé peněženky a je tak vždy po ruce. Kolikrát se vám stalo, že jste z peněženky nebo kapsy vydolovali malý papírek, z něhož se vyloupla vizitka se jménem společnosti, bankovního poradce nebo řemeslníka, který se vám v dohledné době mohl hodit?
Právě fyzický charakter vizitek je něčím, co online propagace nikdy nepřekoná. Ve světě internetu je totiž tolik informací a zdrojů, že co jednou sejde z očí, sejde navždy také z mysli a narazit na to můžete pouze náhodou.
Vizitky v dnešní době není problém sestavit a vybrousit každému na míru. Na internetu najdeme tisíce nejrůznějších vzorů vizitek, a pokud si nevybereme, není problém zadat práci nějakému zdatnému grafikovi. Výsledný produkt je pak možné nechat si vytisknout, a to za cenu v řádu desítek haléřů.
Vlastní vizitky opravdu nejsou o velkém a zavazujícím rozhodnutí. Mít je může opravdu každý a věřte, není nad ten pocit, když z peněženky nebo vizitkáře vytáhnete kartičku se svým jménem a předáte ji svému známému, zákazníkovi, ale třeba i členovi rodiny.