full screen background image

Zvyšte prodeje a zlepšete zákaznickou zkušenost pomocí chatbotů

Věděli jste, že si 35 % spotřebitelů přeje, aby více společností využívalo chatboty ke zlepšení komunikace se zákazníky? Není divu. Chatboti totiž zvládnou odpovídat na časté otázky, které si uživatelé kladou, pomáhá jim s vyřešením nějakého problému, se kterým se potýkají, nebo s nimi dokonce zvládne jen tak klábosit. Především je to ale neocenitelný pomocník pro vaše podnikání, který vám ušetří spoustu času a starostí. Pojďme si chatbota blíže představit.

 

Co je chatbot?

Chatbot je počítačový program, který simuluje konverzace s lidskými uživateli internetu. Zvládne se s nimi bavit o širokém spektru témat (ačkoliv obvykle je přizpůsobený konkrétnímu účelu, který má na stránkách zastávat).

Díky využití umělé inteligence (AI) se vyjadřuje velmi dobře, srozumitelně a někdy je dokonce těžké ho odlišit od skutečných lidí. Chatboti totiž udržují přirozeně znějící tón a jsou dobří v interaktivní komunikaci (a neustále se v ní zlepšují).

Dalo by se tedy říci že je to takový automatizovaný virtuální asistent schopný z velké části zastat práci lidských pracovníků, kteří mají na starost komunikaci se zákazníkem.

Chatboti používají algoritmy zpracování přirozeného jazyka (NLP) a pokročilého strojového učení (ML). V rámci NLP se v chatbotově programu odehrávají dva procesy: pochopení přirozeného jazyka (NLU), které umožňuje botovi porozumět člověku a převádět text na strukturovaná data, kterým stroj rozumí, a generování přirozeného jazyka (NLG), což naopak transformuje strukturovaná data do podoby textu. To umožňuje chatbotovi a člověku, aby si vzájemně porozuměli.

 

Jak vám chatbot usnadní komunikaci se zákazníkem?

Zákazníci jsou netrpěliví a často vyžadují pomoc. To jsou dva prosté fakty týkající se zákaznického chování, ze kterých tak trochu automaticky vyplývají největší výhody chatbotů. A sice že jsou zákazníkům k dispozici neustále, ať je hluboká noc, polední pauza, nebo třeba Štědrý den. Chatboti nespí, nejí, nechodí na cigárko, neonemocní… proto zvládnou zákazníkům odpovědět naprosto kdykoliv.

Dále je pro ně multitasking naprostou samozřejmostí. Člověk má jen omezené kapacity, zvládne si psát s několika lidmi najednou, desítky jich ale v jednu chvíli obsloužit zkrátka nezvládne. Zákazníci pak musí čekat, až jim pracovník odpoví… A jak jsme zmínili, jsou zkrátka netrpěliví a často z vašeho webu prostě odejdou dříve, než se jim vůbec stihnete začít věnovat. Chatbotovi ale nezáleží na tom, kolik lidí najednou mu píše. Zvládne odbavit všechny. Bez čekání. To je nesporná výhoda, kterou zákazníci velmi ocení a neutečou vám na konkurenční stránky.

A v neposlední řadě zákazníkům snadno a rychle odpoví na nejčastější dotazy k produktům nebo službám, které nabízíte, zvládne je navigovat po webu, a dokonce i poradí, pokud se například potýkají s nějakou produktovou závadou.

® Tip: Přečtěte si více o využití chatbotů na zákaznických linkách.

 

Chatbot neví vše

Chatbot v současné době ještě nedokáže plně nahradit člověka. Není ale ješitný. Pokud narazí na problém, na který nedokáže sám odpovědět, může poté upozornit lidského pracovníka, který komunikaci se zákazníkem převezme a vyřídí. Případně může rovnou v kalendáři domluvit schůzku, kterou zákazník vyžaduje.

 

Výhody chatbota, které by vás možná nenapadly

Výše zmíněné výhody pro vás možná nejsou žádnou novinkou a pravděpodobně vás spíše jejich znalost přivedla k tomu, abyste si o chatbotech zjistili ještě více informací. Napadlo vás například, že použití chatbotů může firmě pomoci udržet vysokou úroveň konzistence v odpovědích, držet jasně daný tone of voice – tedy nemíchat způsoby komunikace se zákazníky, ale držet se jasně stanovených pravidel, které značku charakterizují (a člověk je snáze poruší)? Chatbot také neztratí trpělivost s těžko obsloužitelnými zákazníky a nesklouzne ze zdvořilého tónu ke strohým chladným odpovědím.

Chatbot také snadno dokáže komunikovat ve více různých jazycích. Nemusíte tedy zaměstnávat několik lidí (nebo jednoho talentovaného polyglota), kteří mluví různými řečmi. Jednoduše stačí naprogramovat chatbota tak, aby odpovídal na dotazy v jazyce zahraničních zákazníků a rozšíříte tak své pole působnosti mimo tuzemský trh, případně tím získáte konkurenční výhodu, když zvládnete obsloužit i cizince žijící na našem území (například ukrajinské uprchlíky).

Chatbota můžete využít dokonce i v náboru nových zaměstnanců. Může s nimi absolvovat první kolo pohovoru, podrobit je drobným zkouškám a testům a získat o uchazečích důležitá data, která poté budou personalistovi sloužit jako podklad pro výběr nejvhodnějšího kandidáta.

Zkrátka využití chatbotů je celá řada, stačí kontaktovat firmu, která vám ho zprovozní a hurá do toho!




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *