Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) jsou základními marketingovými nástroji firem všech velikostí, které chtějí efektivně řídit své interakce se zákazníky a budovat s nimi dlouhodobé vztahy. Co by však měl umět každý kvalitní software, aby podniku skutečně pomohl zlepšit spokojenost a loajalitu zákazníků a zároveň zvýšil tržby a zisky?
Úložiště informací o zákaznících
CRM systém by měl být schopen ukládat všechny údaje o zákaznících na jednom místě a zpřístupnit je všem kompetentním osobám. Na mysli nemáme jen základní informace, jako jsou jméno, adresa, telefonní číslo a e-mail, ale také podrobnější údaje o historii nákupů, preferencích a historii komunikace. Díky snadné dostupnosti těchto dat mohou firmy přizpůsobit své marketingové aktivity a služby potřebám každého zákazníka.
Automatizace úkolů
Dobrý CRM software by měl být schopen automatizovat opakující se úkoly, jako jsou odesílání e-mailů, sledování potenciálních zákazníků a plánování schůzek. Automatizace šetří čas prodejnímu týmu i lidem ze zákaznického servisu. Zároveň zajišťuje, že zákazníci dostanou včasnou a konzistentní komunikaci.
Poskytování analýz a reportování
Kvalitní CRM systém by měl umět podrobně analyzovat a reportovat zprávy o chování zákazníků, prodejních trendech a výsledcích marketingových kampaní. Tyto informace vám usnadní rozhodování založená na datech a budoucí úpravu prodejních strategií, aby lépe vyhovovaly potřebám zákazníků.
Integrace s dalšími nástroji
Schopnost integrace s dalšími nástroji, jako jsou platformy pro automatizaci marketingu, sociální média a platformy pro elektronické obchodování, vede k zefektivnění práce a eliminaci tzv. datových sil.
Mobilní verze
Moderní CRM software by měl umožňovat mobilní přístup k údajům a úkolům pracovníkům v terénu. Ti mohou díky tomu pracovat mnohem efektivněji, než kdyby byli vázaní pouze na desktopovou verzi systému dostupnou v kanceláři.
Nyní již víte, co by měl zvládat kvalitní CRM systém. V praxi si jeden takový můžete vyzkoušet třeba hned. Stáhněte si český eWay-CRM a pozorujte, jak se pozitivně mění vaše pracovní rutina.