full screen background image

Jak může e-shop budovat lepší image? Odpovědí je udržitelnost

Povědomí o významu udržitelnosti neustále roste. Existuje mnoho způsobů, jak e-shopy mohou vykročit vpřed a stát se příkladem udržitelného podnikání, od zavedení ekologicky šetrných obalů po podporu etické výroby. Objevte, jak můžete posílit svou značku a přilákat zákazníky prostřednictvím udržitelnosti.

 

Udržitelnost při balení objednávek

Asi se shodneme, že klíčovým momentem je balení objednávek k expedici. A právě tato oblast nabízí nejvíce možností, jak začlenit udržitelnost do procesu.

Zvažte použití ekologických obalů vyrobených z recyklovaných materiálů nebo biologicky odbouratelných obalů, které mají menší dopad na životní prostředí. Množství obalových a výplňových materiálů se snažte co nejvíc minimalizovat. Snížíte tak množství odpadu. Ovšem pozor, nikdy to nesmíte udělat na úkor kvality balení, obzvlášť, pokud prodáváte křehké zboží.

Pokud používáte nové obaly, zvažte použití obalů vyrobených z recyklovaných materiálů. Jestliže na nových obalech netrváte, můžete zvážit možnosti recyklace. Používejte obaly opětovně, případně můžete obejít místní obchody a poprosit je, jestli by vám krabice a další obalový materiál z jejich zboží nemohli přenechávat. Určitě je to ekologičtější varianta, než kdyby se měly všechny tyto krabice vyhazovat.

Pokud je to možné, snažte se používat menší obaly, aby se snížily náklady na dopravu a tím i celkový vliv na životní prostředí.

Minimalizujte tisk. Faktury můžete zákazníkům posílat jako přílohu v e-mailu a obchodní podmínky stačí odkazem. Pokud rádi posíláte rovnou i formulář pro vrácení zboží, i ten můžete poslat jako přílohu v e-mailu. V případě potřeby si ho klient může vytisknout.

Zvyšte efektivitu balení pomocí automatizovaných procesů. Minimalizujete tak množství balícího materiálu použitého na každou objednávku.

 

Další možnosti, jak podpořit udržitelnost

Obalový materiál je sice hlavním, ale ne jediným způsobem, jak můžete podpořit ekologii a udržitelnost. Kromě toho, že si necháte vyrobit krabice na míru z vhodného materiálu, můžete zkusit i následující:

  • Zajistěte vzdělávání a osvětu pro své zaměstnance o udržitelnosti a životním prostředí. Podpořte je v používání ekologických postupů v pracovním procesu.
  • Spolupracujte s ekologickými dodavateli. S takovými, kteří preferují ekologický přístup k businessu a distribuci stejně jako vy.
  • Podporujte organizace, které se věnují ochraně životního prostředí a zapojte se do projektů, které přispívají ke snížení dopadu vašeho podnikání na životní prostředí.
  • Zvažte udržitelnost v celém vašem obchodním modelu.

 

Sdělte to zákazníkům

Informujte své zákazníky o vašem úsilí o udržitelnost a životní prostředí a povzbuzujte je, aby přijali stejné principy.

Učinit tak můžete v článku, který umístíte na viditelné místo na vašem e-shopu. Pokud máte blog, je to také ideální prostor pro sdílení vaší vize, a to opakovaně v několika různých článcích. Nebojte se také zainvestovat do sponzorovaného PR článku na některém viditelném portálu nebo magazínu, ideálně právě s tematikou ekologie a udržitelnosti.


TAG


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *