full screen background image

Maloobchod se šperky – bariéry vstupu

Sektor obchodu se šperky slouží přímo zákazníkům a zprostředkovává jim módní doplňky z nejvzácnějších drahých kovů a drahokamů. Toto tradiční odvětví zaplavilo téměř celý civilizovaný svět a vládne mu relativně malý počet dobře známých, úzce propojených hráčů. To s sebou přináší bariéry vstupu do odvětví pro nové obchodníky, kteří se snaží proniknout na trh, ale tyto bariéry mohou být překonány díky pečlivému strategickému plánování, dostatečnému základnímu kapitálu a realistickému pochopení výzvy, které bude nutno čelit.

Porozumění bariérám vstupu

Prostředí v každém odvětví je konkurenční a pouze ty nejsilnější společnosti mohou přežít tlak konkurence v dlouhém období. Podnikatelé a firmy musí navíc zaplatit určitou cenu a překonat překážky, které před nimi jako nováčky stojí. Tyto překážky se souhrnně nazývají bariéry vstupu – věci, které stojí v cestě, pokud chceme vstoupit na trh. Běžnými bariérami jsou počáteční náklady, specializované licence a certifikáty, zajištění distribučních kanálů a také další hráči působící ve stejném oboru. Každé odvětví má také své typické bariéry a ani šperkařský průmysl není výjimkou.

Náklady na zásoby

Náklady na pořízení zásob jsou významnou bariérou, které čelí noví obchodníci se šperky. Záleží na velikosti skladu, ale pouze naplnění regálů pro první otevírací den vás může stát miliony korun. Při hledání vhodných zdrojů zejména pro diamantové šperky a šperky s drahokamy je nutné obrátit svou pozornost do zahraničí. Může být obtížné zajistit dodavatele, kteří již ve velkém zásobují existující podniky. Tato překážka se dá obejít, pokud se pro zajištění zásob využijí domácí distributoři. V tom případě ale dojde ke snížení výnosnosti, neboť náklady na zásoby budou vyšší.

Překonání zavedených značek

Nakupování šperků může být emocionální zkušeností a stávající značky se naučily, jak vybudovat hluboké a trvalé vztahy s věrnými zákazníky tím, že podporují tyto emoce a vytvářejí tak silné vazby. Tento jedinečný prvek zákaznické věrnosti může být pro nově začínající při soutěžení na trhu obtížně překonatelný. Obchodníci se šperky sázejí především na kvalitu zboží. Pracují tvrdě na tom, aby definovali svou značku jako tu nejvhodnější a jedinou volbu při nákupu šperků. Nově příchozí bývají často automaticky vnímáni jako ti s nižší kvalitou, protože jejich značka není tak známá.

Investice do zařízení a riziko ztráty

Obchodníci se šperky mají stejné nároky na vybavení jako jiní obchodníci. Také potřebují regály, výklady, skladiště a prodejní místo. Kromě toho však obchody se šperky vyžadují pokročilé bezpečnostní systémy na ochranu cenných zásob. Zajištění dostatečné bezpečnosti může tvořit největší položku v rozpočtu na vybavení, neboť je potřeba myslet na náklady na kamery, bezpečnostní schránky i elektronické monitorování dveří a oken. I s pokročilým zabezpečením může být riziko možné ztráty odstrašující. Obchodníci se šperky by měli být vždy dostatečně pojištěni, ale náklady na tato opatření můžou být také dodatečnou bariérou vstupu.




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *