Obsah je pro marketing velmi důležitý. Nejde totiž jen o typickou reklamu, ale o způsob, jakým komunikujete se svými zákazníky. Co byste tedy měli vědět o obsahovém marketingu předtím, než se do něj pustíte?
Jaké základní typy obsahu známe?
Naučný obsah
Obsah, který ukáže, že jste odborníkem ve svém oboru a čtenáře něco naučí. Najdeme ho na různých vzdělávacích blozích.
Zábavný obsah
Obsah, který pobaví a čtenáři ho vyhledávají zejména ve svém volném čase. Můžete ho najít například na magazínech.
Informativní obsah
Obsah, který informuje o novinkách. Najdete ho například na zpravodajských webech.
Často se setkáte s tím, že obsah bude mixem dvou nebo více typů, což je v obsahovém marketingu samozřejmě dovoleno.
Obsah podle formy
Blogové příspěvky
Jde o nejběžnější formu. Dnes má blog založen skutečně mnoho značek. Blogové příspěvky jsou důležité pro službu SEO i pro image značky.
Blogové příspěvky informují publikum, zvyšují povědomí o značce a vyzdvihují znalosti společnosti.
Na blogu můžete publikovat: návody, citáty, statistiky, nejčastější otázky, rozhovory, produktové novinky, novinky v oboru, nové strategie, tipy, výzkum, firemní zprávy, osvědčené postupy a mnoho dalších kousků.
E-booky
Elektronické knihy jsou skvělým způsobem, jak získáte nové odběratele newsletterů. Můžete je nabízet zdarma nebo formou nějakého předplaceného obsahu pro prémiové čtenáře.
Úspěšné příběhy zákazníků
Zvyšují i váš úspěch. Je totiž pravděpodobnější, že si potencionální zákazník koupí váš produkt, když uvidí, že někdo jiný je s produktem spokojen. Navíc podobné příběhy pomohou i pověsti vaší značky.
Infografiky
Infografika vám umožní zpracovat poměrně podrobné statistiky vizuálním způsobem, díky čemuž jsou sděleny informace poutavě a přehledně.
Můžete ji využít například tak, že do ní zakomponujete významné statistiky a fakta o vaší společnosti. Infografiku si vytvoříte snadno i sami v nástroji Canva.
To samozřejmě není všechno. Informace nemusíte svým zákazníkům podávat pouze prostřednictvím článků, můžete využít také videa, vlog, podcasty či webináře. Možnosti jsou skutečně rozsáhlé. V případě, že hledáte způsob, jak obsahový marketing uchopit, obraťte se na online marketingovou agenturu, která vám pomůže vymyslet tu správnou obsahovou strategii pro vaši společnost.







No a ještě by se dal vytknout obrazový obsah. Jsem koukal že dost lidí vyhledává produkty třeba podle obrázku třeba na googlu. A nebo se to řadí pod ty infografiky? Takže myslím že je dobré mýt u jakéhokoliv s obsahu i poutavý a přesný obrázek k danému tématu, a pak může i SEO lépe fungovat. Dost jsem se poslední dobou dozvěděl od tehle https://ppc-kampane-praha.cz/ firmy která se tím zabývá.