full screen background image

Doba „pokoronavirová“ – jak zachránit váš byznys?

Současná krize, kterou způsobil virus COVID-19, se nevyhnula prakticky nikomu. Velký zásah však znamenala především pro podnikatele, kteří museli buď úplně uzavřít, nebo alespoň výrazně omezit činnost svých firem. Pro některé mohou být zavedená opatření likvidační. Jak na to, abyste nebyli mezi „nešťastníky“?

 

Neztrácejte čas

Důležitou roli sehrává rychlost, s jakou se přizpůsobíte novým podmínkám a zorientujete se ve světě v době „pokoronavirové“. Nemůžete si dovolit ztrácet čas, musíte jednat okamžitě a řešit situaci teď. Je logické, že spousta věcí se změnila, zákazníci si musí utahovat opasky, utrácí daleko méně, ruší smlouvy. Přesto se však nesmíte vzdávat, pokuste se zachránit, co se dá, a využijte všechny možnosti, které máte. Buďte flexibilní, kreativní, přicházejte s novými nápady a neotřelými řešeními, a když to bude potřeba, změňte svůj byznys model.

 

Buďte vidět

Spousta firem začíná při seškrtávání rozpočtu právě u marketingových aktivit. To je však velká chyba. Právě v tomto těžkém období je totiž důležité budovat značku, dostat ji do povědomí zákazníků a rozvíjet vztah s vašimi klienty. Přesto, že se jedná o velkou krizi, které musíme čelit, je třeba mít na paměti, že nic netrvá věčně. Po jejím skončení tak budou mít lidé chuť znovu utrácet. A sáhnou právě po těch značkách, které byly během krize vidět a veškerou marketingovou aktivitu „nezabalily“.

 

Investujte s rozumem

Vytvořte si komunikační strategii. Stanovte si rozpočet, rozdělte ho do jednotlivých kanálů, promyslete si, co, jak, kdy a kde budete komunikovat. Vedle online reklamy, nepodceňujte ani sílu offline propagace, která v poslední době trochu ustupuje do pozadí. Nejlepších výsledků totiž dosáhnete jejich vzájemným správným namixováním. I papírová reklama formou letáčků či vizitek může fungovat a přivést vám nové zákazníky. Stačí, když vymyslíte originální koncept, zajímavou grafiku, případně připojíte QR kód. Nezapomeňte připočítat veškeré náklady, které s tím souvisí, jako je návrh vizitek či tisk letáků. Investice do reklamy neberte jako momentální výdaj, ale jako nezbytnou investici do budoucnosti. Rozhodně se vám totiž vyplatí.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *