full screen background image

Pomocí nejmodernějších nástrojů přinášíme spotřebitelům přesně to, co potřebují, říká Zdeněk Řiháček v rozhovoru

Procter & Gamble je globální výrobce kosmetiky a drogerie, který působí ve více než 70 zemích. Jaké novinky ale v poslední době přinesla společnost P&G na český trh, jaké trendy jsou specifické pro Českou republiku a co musí produkty splňovat, aby zůstaly v popředí spotřebitelova zájmu? Zeptali jsme se Managing Directora Procter & Gamble pro Českou republiku Zdeňka Řiháčka.

 

Jaké trendy jsou na trhu rychloobrátkového zboží patrné?

Spotřebitel je král a jako FMCG společnost musíme pochopit potřeby spotřebitelů i v rychle se měnícím prostředí. Musíme čelit tomu, že zákazníci více využívají internet věcí, a také očekávají, že produkty a značky podporují růst a řeší současné problémy. Jednoznačně využíváme veškerou existující technologii k tomu, abychom spotřebitelům poskytli pohodlí a učinili nejen používání našich produktů, ale i jejich online a offline nákup zážitkem.

 

Jak podle vás vypadá spotřebitel budoucnosti?

Nová generace spotřebitelů očekává od značek více. Aspekt udržitelnosti je nyní nutností, nejen třešničkou na dortu, jak tomu bylo před desítkami let. Díky prolínání online a offline prostředí máme více možností a rychlost rozhodování je mnohem větší. Chceme ovlivňovat svět kolem nás, a to také znamená chovat se podle zásad odpovědné spotřeby a činit udržitelná rozhodnutí ve všech oblastech našeho života. Abychom zachránili naši planetu, musíme používat produkty, které jsou vyrobeny ze surovin z udržitelných zdrojů, vyrobené v provozech s nulovým odpadem, používané v obalech, které lze recyklovat nebo znovu použít, a dostat se ke spotřebiteli v co nejudržitelnějším dodavatelském řetězci. Naše produkty inspirují k tomu, abychom šetřili vodou, energií a spotřebovali menší množství při dosažení stejné účinnosti. To vše zvažujeme v našich procesech a nabízíme v produktech. Nikdy se nepřestáváme zlepšovat a snažíme se posunout naši společnost a životní prostředí směrem k udržitelnější budoucnosti prostřednictvím našeho provozu a produktů.

 

Jaké produkty jste v poslední době uvedli na trh a jaké plánujete uvést?

Neustále inovujeme, a to i v našem českém výrobním závodě, v Rakoně, kde vyrábíme několik celosvětově známých a oblíbených značek, jako Ariel, Jar nebo Lenor. Každá ze značek prochází inovacemi, aby byla lepší a lepší. Vyrábí se zde také naše ikonická značka Jar, která se za posledních 60 let se hodně změnila. Před desítkami let bylo potřeba použít lžíci Jaru, nyní potřebujeme pouze kapku, abychom dosáhli stejného výsledku odmaštění. Nemluvě o obalu, který je mnohem ekologičtější, protože je v něm použito 75 % PCR plastu. Na počest tohoto výročí jsme uvedli retro láhev Jaru, která bude v regálech pouze v roce 2020. Všechny naše závody, Rakonu nevyjímaje, neprodukují žádný výrobní odpad, který by byl skládkovaný. Využívají k výrobě 100% obnovitelné energie, což je také přidanou hodnotou výrobků. Ariel, Lenor a Jar se vyrábějí v mnoha variantách, aby vyhovovaly potřebám všech našich zákazníků. Jako příklad inovace produktu bych uvedl pěnovou verzi Jar, Sugoi, která je opět mnohem účinnější, přičemž má opakovaně naplnitelnou láhev a pro stejnou účinnost je zapotřebí použít mnohem menší množství čisticího prostředku. Pod značkou Jar v regálech také naleznete kapsle do myček na nádobí. Mytí nádobí v myčce šetří vodu a energii při zachování stejných výsledků, což je také skvělá možnost, jak se chovat udržitelněji. Jsme přesvědčeni, že inovace jsou naše budoucnost. Z dalších bych rád zmínil aviváž Lenor, která nyní nabízí také pod stejným obchodním názvem aviváž ve formě perliček Lenor Unstoppables a Lenor kapsle. Pampers nově nabízí verzi Pure pro pohodlí těch nejmenších.

 

Jak využíváte moderní nástroje v prodeji?

Jedním z velmi důležitých trendů je udržitelnost, která našim zákazníkům nabízí možnost odpovědného výběru. Inovujeme tak, abychom splnili očekávání našich spotřebitelů a také našich obchodních partnerů. Víme, že je čas jednat. Musíme se nejen ptát sami sebe, jak řídíme růst, ale také, jak řídit udržitelný růst. Nejenže jsme se ptali, jak ovlivňujeme spotřebu, ale jak povzbuzujeme odpovědnou spotřebu. Musíme se ptát, jak můžeme používat naše značky, se kterými přijde každodenně do styku 5 miliard lidí, jako sílu pro růst a konání dobra.

Společnosti, jako je ta naše, vyrábějí značky, které se používají k řešení každodenních problémů lidí. Představte si náš svět bez mýdla, plen a zubní pasty. Je však pravda, že k výrobě našich značek potřebujeme vodu a energii, přepravujeme je kamiony, aby se dostaly k našim spotřebitelům, a když je lidé vyhazují, mohou vytvářet odpad. A pak existují lidé, pro které naše produkty nemusí být dostupné. Máme tedy velkou zodpovědnost a velkou příležitost, a tou je „Inovovat způsob, jakým inovujeme“ díky našim technologiím a našim komunikačním schopnostem, aby se něco změnilo. Řídíme udržitelný růst. Chceme dělat dobře náš obchod, ale zároveň konat dobro. Je to už nějaký čas, kdy jsme všichni v P&G tuto výzvu přijali a prostřednictvím mnoha našich značek se nám podařilo ukázat, jak usilujeme o růst.

 

Máte nějaký zajímavý příklad?

Minulé léto v Chorvatsku jsme se spojili s dm Croatia a pomocí analýzy jsme oslovili ty rodiče, kteří pro své děti používají plenky Pampers. Ať už jedete na dovolenou po Čechách nebo cestujete do zahraničí, je obvykle snazší koupit potřebné produkty až na místě a nevozit je z domova. Díky aplikaci dm jsme jim mohli nabídnout pohodlí, oslovili jsme je v jejich vlastním jazyce a připravili pro ně personalizovanou nabídku. Dostali jsme pouze pozitivní zpětnou vazbu a ocenění od našich spotřebitelů.




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *