full screen background image

Pražské metro je neoddělitelnou součástí hlavního města

Pokud by pražské metro ze dne na den přestalo fungovat, zažili by občané i návštěvníci hlavního města České republiky opravdový dopravní kolaps. Nadzemní infrastruktura by nemohla ustát nápor městské hromadné dopravy ani navýšený počet osobních automobilů. Pražské metro tak slouží ke usnadnění pohybu bezpočtu lidí, kteří se potřebují dostat do zaměstnání, škol, k lékařům a za dalšími službami nebo návštěvami svých kamarádů. Jen pro zajímavost, každý rok se v metru sveze 600 milionů cestujících. Úplně nejvytíženější stanicí metra se dle statistických údajů stala Dejvická a I.P. Pavlova, kde se každý den ukáže na 120 000 pasažérů.

 

Vše začalo i linky C

Podzemní možnost přepravy osob v hlavním městě pražském vznikla v roce 1974, kdy se slavnostně otevřela linka C, která svou délkou 23 km se dnes řadí na druhé místo ihned za linku B. Na samém počátku jí zdobilo jen devět zastávek. Narůstající požadavky na přepravu však přinutily navýšit tento počet stanic na dnešních 20.

Teprve až o čtyři roky později se otevřela linka A a následně v letech 1985 i poslední linka B. V tomto rozčlenění se linky uchytili až do aktuálních dnů bez jakýchkoliv plánů na zavedené další linky. Výstavba na stávajících linkách však neusíná na vavřínech a neustále se pracuje na rozvoji a nových trasách.

 

Bezbariérový přístup a intervaly

Pokud by vás zajímali jednotlivé intervaly příjezdů jednotlivých vlaků, tak zde nemáme jednotnou odpověď, která by platila pro všechny stanice, úseky a časová pásma. Zde je nutné zohlednit přesnou dobu, linku a dokonce i stanici.

Nejfrekventovanější dny jsou již tradičně pondělí až čtvrtek a naopak nejméně vytíženým dnem je neděle. Souprava může mít interval 1 až 10 minut. 38 z 50 stanic mají i vytvořený bezbariérový přístup za pomocí schodišťových plošin a výtahů.

 

 




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *