full screen background image

Začátky podnikání – 4 tipy pro hladší start

Koketujete s myšlenkou vlastního podnikání? Láká vás představa, že budete sami sobě svým pánem? V podstatě se to zdá jednoduché – stačí „jen“ mít nápad, chuť, odhodlání, odvahu a v neposlední řadě i trpělivost zařídit všechno, co je k tomu potřeba.

 

Chce to nápad

Ze všeho nejdřív se zamyslete nad tím, co byste rádi dělali, v čem jste dobří, co vás baví. Musíte být přesvědčení o smysluplnosti vašich služeb. Udělejte si průzkum trhu, kde zjistíte, jestli o vámi nabízený servis nebo produkty budou mít zákazníci zájem a budou ochotni za ně platit. Ptejte se kamarádů, známých, hledejte inspiraci u úspěšných. Nikoho však nekopírujte, právě naopak, najděte něco, čím se odlišíte, něco zajímavého, osobního, originálního. Nebojte se vyčnívat z davu.

 

Bez byrokracie to nepůjde

Pak se připravte na administrativní a byrokratické kolečko a vydejte se na úřad založit živnost. Zde vyplníte jednotný registrační formulář, kterým se zároveň registrujete jako OSVČ i na správě sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovně. Po zaplacení poplatku 1000 Kč, přidělení identifikačního čísla a obdržení výpisu z živnostenského rejstříku bude formalitám učiněno zadost a vy se konečně můžete pustit do samotného podnikání.

 

Buďte vidět na internetu

Nedílnou součást podnikání tvoří marketing. Pokud o vás a vašich službách totiž lidé nevědí, těžko něco prodáte. Musíte se umět chytře nabídnout, v současné době máte tisíce možnosti, jak se o to postarat. Podívejte se, jak to dělají jiní, kterým marketingová strategie funguje. Skvělé možnosti a řadu příležitostí k propagaci nabízí online svět, na internetu byste proto rozhodně neměli chybět. Vytvářejte videa, pište blogy, zapojujte se do diskuzí a staňte se součástí různých skupin, ve kterých by se mohli nacházet vaši potenciální zákazníci.

 

Neztraťte se v offline světě

Mrtvá však není ani offline reklama. Vyplácí se hlavně v případě lokálních podnikatelů, kteří působí v malých městech a obcích a chtějí cílit právě na tamní zákazníky. Pomoci může inzerát v lokálních novinách, efekt přinesou i reklamní plachty a billboardy, které jsou navíc cenově výhodné. Nezbytnou formu prezentace pak tvoří vizitky, které můžete nosit pořád u sebe a kdykoli tak váš kontakt nabídnout potenciálním zákazníkům nebo obchodním partnerům. Design i tisk vizitek svěřte profesionálům, v domácích podmínkách se vám totiž ani při nejlepší vůli nepodaří dosáhnout takových výsledků. Nezapomeňte, že tento kousek papíru hodně vypovídá o vaší prestiži, rozhodně se proto nevyplatí brát ho na lehkou váhu!




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *