full screen background image

Na českých silnicích bude mýtné vybírat i nadále společnost Kapsch

Mýtné brány jsou jedinou prevencí a zároveň i ochranou před naprostým zhroucením dopravní situace na českých pozemních komunikacích. Jakmile by se výběr poplatku zrušil, stala by se naše země tou nejlevnější obchodní trasou pro značnou část podnikatelských subjektů z oblasti logistiky. Informace o mýtném v Česku jsou snadno dohledatelné, podívejme se však na tuto problematiku z pohledu prodloužení končící smlouvy rakouské společnosti Kapsch, která je aktuálním hlavním a zároveň jediným provozovatelem.

Elektronické mýtné se na českých silnicích objevilo poprvé v letech 2007, kdy se poplatek týkal jen vozidel nad 12 tun. V letech 2010 se mýtné zaměřilo i na automobily nad 3,5 tuny a ve snížené modelové sazbě i na autobusy. Od samého počátku fungování se o celý systém stará společnost Kapsch, které na konci roku 2016 končí smlouva.

 traffic-332857_640

Prozatím neexistuje řádně připravený postup pro vytvoření právoplatného výběrového řízení, proto se koalice dohodla na dvouletém prodloužení, kdy se celá záležitost doladí. Podle odborníků a samotné vlády je stávající systém pod vedením společnosti Kapsch ve skvělé kondici. Každým rokem se v českých pokladnách objeví na 10 miliard korun, což je tou nejlepší referencí kvalitně odváděné práce.

Mýtné se v České republice vybírá na celkem 1 400 kilometrech dálnic a dalších vybraných úsecích silnic 1. třídy. Během devíti let se dokázalo vybrat úctyhodných 64 miliard korun, přičemž si společnost Kapsch přišla na 18 miliard korun bez DPH. Skrze další informace o mýtném systému se dozvíte, kdy a jestli bude zavedeno výběrové řízení, kde by se o post provozovatele ucházely i další společnosti, jako je třeba SkyToll miliardáře Kellnera. Jedno je však jisté, mýto se n a českých silnicích vybírat nepřestane, ani to již není možné. Pozemních komunikací si musíme vážit


TAG


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *