Mýtné brány jsou jedinou prevencí a zároveň i ochranou před naprostým zhroucením dopravní situace na českých pozemních komunikacích. Jakmile by se výběr poplatku zrušil, stala by se naše země tou nejlevnější obchodní trasou pro značnou část podnikatelských subjektů z oblasti logistiky. Informace o mýtném v Česku jsou snadno dohledatelné, podívejme se však na tuto problematiku z pohledu prodloužení končící smlouvy rakouské společnosti Kapsch, která je aktuálním hlavním a zároveň jediným provozovatelem.
Elektronické mýtné se na českých silnicích objevilo poprvé v letech 2007, kdy se poplatek týkal jen vozidel nad 12 tun. V letech 2010 se mýtné zaměřilo i na automobily nad 3,5 tuny a ve snížené modelové sazbě i na autobusy. Od samého počátku fungování se o celý systém stará společnost Kapsch, které na konci roku 2016 končí smlouva.
Prozatím neexistuje řádně připravený postup pro vytvoření právoplatného výběrového řízení, proto se koalice dohodla na dvouletém prodloužení, kdy se celá záležitost doladí. Podle odborníků a samotné vlády je stávající systém pod vedením společnosti Kapsch ve skvělé kondici. Každým rokem se v českých pokladnách objeví na 10 miliard korun, což je tou nejlepší referencí kvalitně odváděné práce.
Mýtné se v České republice vybírá na celkem 1 400 kilometrech dálnic a dalších vybraných úsecích silnic 1. třídy. Během devíti let se dokázalo vybrat úctyhodných 64 miliard korun, přičemž si společnost Kapsch přišla na 18 miliard korun bez DPH. Skrze další informace o mýtném systému se dozvíte, kdy a jestli bude zavedeno výběrové řízení, kde by se o post provozovatele ucházely i další společnosti, jako je třeba SkyToll miliardáře Kellnera. Jedno je však jisté, mýto se n a českých silnicích vybírat nepřestane, ani to již není možné. Pozemních komunikací si musíme vážit