full screen background image

Škoda Auto a rok 2018

Rok 2018 je již téměř 4 měsíce minulostí. Je proto ideální čas na rekapitulaci. A stalo se tak i u mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Jak uplynulý rok vypadal z pohledu zisku a prodejů nových automobilů? Jaké jsou plány na rok 2019?

 

Úspěšný rok?

Hned na začátek si řekněme přesné číslo, co se týče prodeje vozů. Škoda Auto dodala svým zákazníkům 1 253 700 automobilů. Ohromující číslo, co říkáte? Mimo mezi roční nárůst o 4,4%, to znamená také nový rekord v bohaté historii společnosti. Hlavní vývozní destinací zůstává nadále Evropa a také Čína. Ta vzhledem ke své velikosti představuje obrovský trh (loni tam automobilka prodala 341 000 aut). Tento rok byl však z hlediska Číny slabší. A to hned z několika důvodů.

Byznysu velmi škodí špatné obchodní vztahy s USA, díky čemuž se na velkou část dovážených produktů zavedlo clo. To představuje závažné problémy, jež mohou největší asijský trh značně oslabit. Autombilka na něj ale výhledově velmi spoléhá. Před vlivem obchodní války Východu a Západu varoval i předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier.

 

Důležité trhy

Které další trhy jsou pro Škodu velmi důležité? Zejména Německo a samozřejmě také Česká republika. Dohromady se zde prodalo 270 200 vozů, což jsou stále jen 2/3 čínského trhu. Celkově ale autombilka prodává až ve 103 zemích světa (nově v Singapuru).

Minulý rok byl zlomový i z hlediska investic, digitalizací a elektrifikací. Díky tomu klesl provozní zisk o 14,6% – tj. 1,38 miliardy eur. Do českých závodů díky těmto opatřením přišlo přes půl miliardy eur, za které se například postavila nová lakovna v Mladé Boleslavi.




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *