full screen background image

Zvýšení hodnoty firmy z pohledu kupujícího

Při prodeji firmy je důležité posuzovat její hodnotu nejen z pohledu prodávajícího, ale také z pohledu, jakou synergii, a tedy jakou hodnotu může mít Vaše firma pro kupujícího. Může se jednat o Vaše znalosti speciálního segmentu trhu, technologie, kterou kupující nemá, nebo v případě obchodních firem další podíl na trhu a zlepšení postavení k Vašim dodavatelům.

 

Vyvolejte soutěž pro získání dobré ceny za Vaši firmu

Samozřejmě, že výše uvedená úvaha závisí do značné míry na tom, kdo je zájemce, který se o nástupnictví ve Vaší firmě uchází. Abyste však dosáhl dobré ceny a samozřejmě i dobrých smluvních podmínek, je důležité, abyste si mohl vybírat z více zájemců.

Toto je nejlépe realizovatelné zorganizováním strukturovaného procesu prodeje firmy. V první fázi je důležité správně určit, co je Vaším cílem, kdo by měl být zájemcem a jak jej oslovit.

Dobře zorganizovaný prodejní proces umožní zájemcům, aby si uvědomili, že šance získat Vaši firmu je jedinečná a časově omezená a také, že pokud Vaši firmu získá například jejich konkurence, může to pro ně znamenat značnou nevýhodu. Toto jsou faktory, které mohou významně přispět k vyjednávání o dobré ceně a dobrých smluvních podmínek.

 

Dobrá příprava zvýší hodnotu Vaší firmy

Ještě, než zájemce oslovíte, je velmi důležité, abyste se na proces připravili a měli po ruce argumenty, proč je právě Vaše firma pro zájemce důležitá a proč by neměl váhat za ni podat co nejlepší nabídku.

Dobrá příprava Vám umožní získat důvěru zájemců v to, že informace, které od Vás dostávají jsou správné a že mohou důvěřovat Vašemu business modelu a jeho významu pro zařazení do jejich podnikatelského záměru.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *